راه‌اندازی کمپین تازه «ایرانیان برای ترامپ» ازسوی تعدادی از فعالان سیاسی ایرانی – آمریکایی طی روزهای اخیر، شاهد دیگری برای رویکردهای ضدمیهنی براندازان در قبال مردم و کشور ایران به‌حساب می‌آید.

ترامپ

همشهری آنلاین – گروه سیاسی: در روزهای اخیر تعدادی از فعالان سیاسی ایرانی – آمریکایی که کارنامه سیاهی در انجام اقدام‌هایی علیه منافع مردم ایران دارند، با انتشار بیانیه‌ای از راه‌اندازی کمپین «ایرانیان برای ترامپ» خبر دادند؛ کمپینی که در حمایت از کاندیدای جمهوری‌خواهان، می‌کوشد شهروندان ایرانی – آمریکایی را برای رای دادن به دونالد ترامپ ترغیب کند.

«سارا راویانی» و «نسیم بهروز» از جمله هدایت‌کنندگان این کمپین هستند؛ چهره‌هایی که طی به‌دنبال حوادث پاییز ۱۴۰۱، با در پیش گرفتن رویکرد ایجاد بی‌ثباتی در ایران، فعالیت‌های گسترده‌ای را علیه منافع و امنیت ملی ایران انجام داده‌اند و تلاش کرده‌اند طی رایزنی با سیاستمداران و تصمیم‌سازان آمریکایی، آنان را به اتخاذ مواضع تندتر و اقدام‌های موثرتری علیه جمهوری‌اسلامی ایران تشویق کنند.

تشویق تصمیم‌سازان آمریکایی به افزایش تحریم‌ها و تنش‌ها علیه ایران، که رویکرد اصلی هدایت‌کنندگان کمپین «ایرانیان برای ترامپ» طی سال‌های اخیر بوده، با انتقادهای گسترده‌ای حتی در میان شهروندان ایرانی – آمریکایی همراه بوده‌است. طیف قابل‌توجهی از ایرانیان مقیم آمریکا براین گمانند که این طیف فعالان برانداز، با تشویق آمریکا و دولت‌های غربی به افزایش فشارهای سیاسی – اقتصادی علیه ایران، به‌ روشنی در مسیر ضربه زدن به منافع مردم ایران گام برمی‌دارند.

بانیان یک کمپین ضدایرانی

بانیان کمپین «ایرانیان برای ترامپ» براین اعتقادند که دولت بایدن طی سال‌های اخیر در مقابله با ایران موفق بوده و نتوانسته با سخت‌گیری‌های لازم و کافی، برای مهار جمهوری‌اسلامی ایران اقدام کند. با توجه به این موضوع، آنان تصمیم ترامپ در سال ۲۰۱۸ میلادی برای خروج از برجام و بازگرداندن تحریم‌های اقتصادی علیه ایران را عاملی کلیدی در تضعیف تهران می‌دانند و معتقدند با انتخاب ترامپ به‌عنوان رئیس‌جمهور آینده آمریکا، سخت‌گیری‌ها علیه ایران بیشتر خواهد شد.

یک کارشناس مسائل آمریکا در گفت‌وگو با همشهری آنلاین با اشاره به پشت‌پرده راه‌اندازی کمپین «ایرانیان برای ترامپ» اظهارکرد: چهره‌هایی مانند نسیم بهروز، سارا راویانی و امیرحسین اعتمادی از گردانندگان اصلی این کمپین جدید هستند که طیفی از طرفداران ترامپ را در میان براندازان تشکیل می‌دهند.

امیرعلی ابوالفتح با بیان اینکه سلطنت‌طلب‌ها همواره در قامت حامیان جمهوری‌خواهان ظاهر شده‌اند، افزود: این طیف براندازان با دموکرات‌ها زاویه دارند، چراکه علاوه بر اینکه آنها را در سرنگونی رژیم‌ پهلوی مقصر می‌دانند، معتقدند این حزب سیاسی آمریکا از جدیت لازم برای برخورد با جمهوری‌اسلامی برخوردار نیست.

دلیل محبوبیت ترامپ در میان سلطنت‌طلب‌ها

این کارشناس مسائل آمریکا با بیان اینکه سلطنت‌طلب‌ها معمولا به دور جمهوری‌خواهان جمع می‌شوند، گفت: ترامپ به دلیل تهدیدها و اقدام‌های ضدایرانی‌اش، میان سلطنت‌طلب‌ها محبوب است. کما اینکه افزایش تحریم‌های ضدایرانی و ترور شهید سلیمانی در دوره ترامپ اتفاق افتاد.

ابوالفتح با تاکید بر اینکه گردانندگان کمپین «ایرانیان برای ترامپ» امیدوارند با بازگشت ترامپ، زمینه مناسب برای «تضعیف» و در نهایت «سرنگونی جمهوری‌اسلامی» فراهم شود، ادامه داد: آنها معتقدند از دموکرات‌ها در اصطلاح آبی گرم نمی‌شود.

وی با بیان اینکه به‌دنبال راه‌اندازی این کمپین شاهد بروز اختلاف‌هایی، حتی در میان خود سلطنت‌طلب‌ها بوده‌ایم، تصریح کرد: پس از راه‌اندازی کمپین، این طیف از براندازان در شبکه‌های اجتماعی بر سر پذیرش رهبری مطلق رضا پهلوی به جان یکدیگر افتاده‌اند و به برخی بانیان اصلی کمپین حمله می‌کنند.

ابوالفتح با بیان اینکه این موضوع نشان می‌دهد در میان حامیان ترامپ در میان براندازان اختلاف‌های درونی بسیاری وجود دارد، اضافه‌کرد: نکته اینجاست که در هر حال، در صورت نبود چنین کمپینی، طیفی از براندازان به ترامپ رای می‌دادند. بنابراین نباید این موضوع را به معنی حمایت از کمپین «ایرانیان برای ترامپ» دانست.

کد خبر 879858

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 3
  • نظرات غیرقابل انتشار: 12
  • US ۰۸:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۹
    2 1
    ترامپ بسیار پلید و کثیف است. ترامپ ارث پدری فامیل هایش را از جمله برادرش را دزدیده. او بسیار احمق است. البته دموکراتها و جمهوریخواهان مثل سگ زرد براد شغال هستند. هیچکدام با ایران خوب نیستند چون هر دو شان سرسپرده یهودیها هستند.
  • IR ۱۰:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۹
    2 1
    ترامپ با هریس؛ چه فرقی میکنن؟! وقتی مردم ایران قراره هزینه پرداخت کنن! بخش تاسف بار داستان اونجاست که بازنده واقعی مردم ایران هستن...
    • IR ۱۰:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۹
      1 1
      بازنده اون تفکریه که فک میکنه باید مستعمره غرب باشیم و نوکری کنیم .ایران داره به یع ابرقدرت تبدیل میشه و اینو خود آمریکا هم معترفه
  • IR ۱۰:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۹
    1 0
    قدرت یهودیان در آمریکا تائن کننده است چه کسی باشد ونهباشد.